AnasayfaAnasayfa  SSSSSS  Üye ListesiÜye Listesi  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  



 

Paylaş | .
 

 Gelişmiş Biçim Değiştirme Rehberi

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Celia Marlow
Hogwarts Müdiresi & Gryffindor Bina Sorumlusu
Hogwarts Müdiresi & Gryffindor Bina Sorumlusu
avatar

Rp Yaşı : 47
Mesaj Sayısı : 1162
Gerçek Adı : Celia Monique Marlow
Yaş : 23

Çanta
Eşyalar:

Evcil Hayvan:

MesajKonu: Gelişmiş Biçim Değiştirme Rehberi   Çarş. Mayıs 29, 2013 2:04 am


Gelişmiş Biçim Değiştirme Rehberi
Celia Monique Marlow
“Biçim Değiştirme, Hogwarts’ta öğreneceğiniz büyülerin en karmaşığı, en tehlikelisidir.” – Minerva McGonagall.

Biçim Değiştirme, bir objeyi başka bir objeye çevirme büyüsüdür. Cansız varlıkları da canlıya çevirmek mümkündür ya da tam tersi. Bazı Biçim Değiştirme büyüleri bir şeyin sadece bir parçasını etkileyebilir, örneğin bir insanın kulağını tavşan kulağına çevirmek gibi.  Biçim Değiştirme, antik çağlarda da uygulanan bir büyüydü. Yunanistan’ın Aeaea adasında yaşayan bir cadı olan Kirke, kayıp denizcileri birer domuza çevirmesiyle ünlüydü.

______________________________________________________________

BÖLÜM BİR; Biçim Değiştirmenin Doğası

Bu kafa karıştırıcı, yorucu büyü alanı dört kola ayrılır; Biçim Değiştirme, Biçim Dönüştürme, Var etme ve yok etme.

Biçim değiştirme: bir nesne üzerinde herhangi bir değişiklik yapan tüm büyüleri kapsar.

Biçim dönüştürme: Biçim Değiştirme’nin tersi olan Biçim Dönüştürme, bir şeyi normal haline döndürmeye yarar.

Var etme: Mekanda bulunmayan bir nesneyi var etmek.

Yok etme: Mekanda bulunan bir nesnesi yok etmek.

Biçim Değiştirme oldukça sistematik, kesin bir disipline bağlı ve fazlasıyla zor bir alandır. Bir büyücünün Biçim Değiştirme büyüsü uygularken dikkate alması gereken belli sayıda faktör vardır.

Gerçekleştirilmek istenen dönüşüm (transformation [t] ) direkt olarak vücut ağırlığıyla (bodyweight [a] ), kötü niyetle (viciousness [v] ), asa gücüyle (wand power [w] ), konsantrasyonla (concentration [c] ) ve bilinmeyen beşinci bir elemanla (Z) etkileşim içindedir.

[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
______________________________________________________________

BÖLÜM İKİ; Değişimin Sınırları

Biçim Değiştirme büyünün çok geniş ve yararlı alanlarından birinin olmasının yanında, doğal olarak sınırları vardır.

Genellikle bir cadı veya büyücü biçim değiştirme büyüsü yaptığında, dönüştüreceği nesne ile dönüştürdüğü nesne arasında ortak noktalar varsa büyü daha kolay ve çabuk gerçekleşir ve daha kesindir. Ayrıca çok önemli bir nokta da "ölüm"ün değiştirilemeyecek olmasıdır. Biçim Değiştirme alanında uzmanlaşmış bir çok cadı ve büyücü (bkz. Emeric Switch) bu güzide alanın sınırlarını zorlayarak ölü bedenleri canlı bedenlere çevirmeye uğraşmış fakat başarılı olunamamıştır.

______________________________________________________________

BÖLÜM ÜÇ; Gamp Kanunları

Alastair Barty Gamp'ın hazırlamış olduğu kanunlar çoğunlukla var etme - yok etme kurallarıyla alakalıdır. Gamp, hiçbir şeyin hava moleküllerinden var edilemeyeceğinin yanı sıra hiçbir nesnenin havaya karışamayacağını da vurgulamaktadır.

Eğer odanızda bir tabak balkabağı burgeri varsa dışarıdayken bu tabağın yanınızda belirmesini sağlayabilir veya büyüyle sayılarını çoğaltabilirsiniz fakat öncelikte ortalıkta bir tabak burger olması gerekir.

Ayrıca W.O.M.B.A.T'a göre yenemeyecek bir nesneyi yenebilir bir şeye dönüştürmek mümkündür. Fakat ne Gamp'ın kanunları ne de W.O.M.B.A.T'ta bir hayvanın insana dönüştürülüp dönüştürülemeyeceği hakkında bir maddeden söz etmez.

______________________________________________________________

BÖLÜM DÖRT; Kullanışlı Biçim Değiştirme Büyüleri

Anteoculatia: Hedefin saçlarını boynuza dönüştürür.
Avifors: Küçük objeleri kuşa dönüştürür.
Beetle Buttons: Hamam böceklerini düğmeye dönüştürür.
Bualero Porta: Hedefin vücudu bir lastik gibi esner ve uzar.
Densaugeo: Hedefin ön iki dişinin çok hızlı bir şekilde büyümesine sebep olur.
Diminuendo: Hedefin küçülmesine sebep olur. Nesneler üzerinde kolayca uygulanabilirken canlılar üzerinde uygulanması güç ve karmaşık bir büyüdür.
Divonette: Taşa çevrilmiş herhangi bir varlığı eski haline döndürür.
Draconifors: Minik nesneleri büyüyü yapan kişi tarafından kontrol edilebilen küçük ejderhalara dönüştürür.
Engorgio: Hedefin büyümesine sebep olur. Nesneler üzerinde kolayca uygulanabilirken canlılar üzerinde uygulanması güç ve karmaşık bir büyüdür.
Epoximise: İki nesnenin birbirine yapışmasına sebep olur (nesnelerden birini yapışkana dönüştürerek).
Flintifors: Ufak herhangi bir canlı veya nesneyi bir kibrit kutusuna dönüştürür.
Glisseo: Objelerin yüzeylerini kaygan bir yüzeyle değiştirir.
Herbifors: Hedefin saçlarını çiçeklere dönüştürür.
Incarcifors: Bir nesneyi takibi hapis edebilecek başka bir nesneye dönüştürür.
Lapifors: Küçük objeleri tavşana dönüştürür.
Matconedle: Kibriti iğneye dönüştürür.
Mice to Snuffboxes: Fareleri kibrit kutusuna dönüştürür.
Multicorfors: Hedefin rengini değiştirir.
Piertotum Locomotor: Heykelleri hareket edebilir hale getirir.
Piscifors: Hedefi bir balığa dönüştürür.
Pullus: Hedefi bir kaza veya bir tavuğa dönüştürür.
Pulsantea: Cansız nesneleri başka bir cansız nesneye dönüştürür.
Reparifarge: Başarısız biçim değiştirme büyüsünü geri almaya yarar.
Scribblifors: Küçük nesneleri tüy kaleme dönüştürür.
Snufflifors: Küçük nesneleri fareye dönüştürür.
Steelclaw: Hayvanların pençelerini büyütür ve çelikle kaplar.
Switching: İki farklı nesneyi birbirine dönüştürmeyi sağlar.
Tentaclifors: Bir insanın başında solungaçlar çıkarır.
Vera Verto: Herhangi bir hayvanı su kadehine dönüştürür.


______________________________________________________________

BÖLÜM BEŞ; İleri Düzey Var Etme ve Yok Etme Büyüleri

Aguamenti: Büyü yapılan asadan su püskürmesine sebep olur.
Aqua Erecto: Büyü yapılan asadan kaynar su püskürmesine sebep olur.
Avis: Büyü yapılan asadan bir kuş sürüsünün fırlamasını sağlar.
Ebublio: Bir canlının veya nesnenin çevresinde onu hapseden ve fiziksel yollarla patlatılamayacak bir baloncuk oluşturur.
Evanesco: Canlı ve cansız varlıkları yok eder.
Gemino: Bir nesnenin, bir kopyasını daha var etmeye yarar. Aynı zamanda Gemino Laneti olarakta bilinir. Bunun sebebi yalnızca bir nesneyi kopyalamak amacıyla kullanılabildiği gibi, bu büyünün uygulandığı nesneye herhangi biri tarafından dokunulduğunda defalarca (sonsuza dek olması mümkündür) çoğalacağı şeklinde yapılabilmesidir.
Incarcerous: Hedefin vücudunu sımsıkı saran bir halat var eder.
Melofors: Hedefin başının bir balkabağının içine sıkışmasına sebep olur. Çoğunlukla hedefin başını balkabağına dönüştüren bir büyü olarak bilinir ama bu yanlıştır.
Orchideous: Büyü yapılan asadan bir buket çiçeğin çıkmasını sağlar.
Serpensortia: Büyü yapılan asadan bir yılanın fırlamasını sağlar.
Vipera Evanesca: Hedef alınan yılanı yok eder.

Düzenlenecek ve geliştirilecektir.

_________________
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Gryffindor Family:
 
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://hogwartsexpress.bestgamesforum.com
 

Gelişmiş Biçim Değiştirme Rehberi

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Hogwarts Cadılık ve Büyücülük Okulu :: III. Kat :: Kütüphane-